29 april 2015

Distance makes the heart grow fonder

Hejsan!

Nästa vecka kommer Mario äntligen till Finland igen. Vi har inte sett varandra på 7 veckor och det har inte alls varit trevligt. Vanligtvis brukar vi vara 4 veckor ifrån varandra men den här gången funkade inte de datumen som vi hade tänkt oss. Jag rekommenderar verkligen inte långdistansförhållanden men ifall jag skulle ge några råd åt er som funderar på långdistans så skulle det vara de här:

- Ni båda måste satsa 100% på förhållande.
- Ni måste kunna lita på varann  och vara ärliga.
- Det hjälper ifall ni har bestämt ett datum då ni kommer se varandra.
- Träffas så ofta som möjligt.
- Skypa, skicka meddelanden och gör saker tillsammans. Se på film via Skype, använd FaceTime, spela olika spel online osv.

Det finns mycket fler tips men de här var de första jag kom att tänka på. Det finns nog positiva saker med att vara i ett långdistansförhållande och jag tror att det på ett sätt är hälsosamt, men att ha ett sådant förhållande allt för länge är inte bra heller. Som tur vet jag och Mario ungefär när vi kommer att bo tillsammans, vilket gör det enklare. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)