13 november 2014

A quick update

Hej igen!

Just nu känns det som att det enda jag gör på dagarna är att gå på föreläsningar och när jag kommer hem börjar jag med läxorna. När man är färdig med en uppgift så måste man börja med nästa. Dock är det ju bra att jag har något att göra, men man önskar ju ibland att det vore något kul istället. :)

 

Mario♥ åkte hem förra lördagen så jag har snart inte sett honom på en vecka. Men istället kan man ju tänka att nu är det bara 3 veckor kvar istället för 4 innan jag får se honom igen. Mario skickade faktiskt en bra quote åt mig för några dagar sen som jag tycker stämmer väldigt bra: "Missing someone gets easier everyday because even though you are one day further from the last time you saw them, you are one day closer to the next time you will". But believe me, long distance sucks! (╥﹏╥)





 Anyways, igår ringde en person från MI och frågade ifall jag vill hålla en kurs där jag lär personer rita manga! Det låter ju jätte trevligt, men jag har fortfarande inte bestämt mig. Dock tror jag det skulle vara roligt och på samma gång lärorikt. Eftersom jag går på lärarlinjen får jag lite mer erfarenhet av att planera "lektioner" genom att ha den här kursen, vilket ju är positivt!

Jag kommer antagligen skriva något om detta på bloggen när jag vet mera om hur det blir. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)