02 oktober 2014

Prov i japanska


Nu ska jag försöka förklara hur en vanlig dag för mig i Åbo ser ut.

Jag vaknar upp på morgonen, vanligtvis klockan 9 eller 10, och börjar ställa mig i ordning. Jag skippar oftast frukosten, borstar tänderna, sminkar mig och klär på mig kläderna. Det tar ca. 2-3 minuter att gå till Arken där jag har mina föreläsningar och jag har oftast bara en föreläsning per dag. Idag hade jag dock två stycken! Language och literature.

Efter föreläsningen går jag och mina vänner och äter lunch nånstans och efter det går jag hem. När jag kommer hem gör jag läxor, lagar mat, diskar, sitter framför datorn och kollar serier. Ibland spenderar jag några timmar på kvällen med mina vänner eller grannar.

Idag hade jag dock ett japanska prov vid Calonia. Vi har nu i en månad haft en självstudieperiod på nätet för att öva oss inför provet. De 45 bästa studerande slipper på kursen (nybörjar kurs). Provet gick ganska bra, förutom att jag efter provet insåg att jag glömt att skriva en bokstav i hiragana alfabetet. Jag var också osäker på vissa frågor, men jag hoppas verkligen att jag är en av dom som slipper på kursen. Om inte så har jag i alla fall lärt mig att skriva och läsa bättre och jag har även lärt mig några nya ord. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)