10 augusti 2014

Amsterdam 1.8-4.8.2014

Förra helgen åkte jag och min kära vän Emilia iväg till Amsterdam. Det blev en weekend trip och vi hade otroligt kul! Vi åkte på fredag 1.8 och for hem på måndag 4.8. På fredagen steg vi upp 3 på natten för att fixa oss och äta morgonmål vid hotellet i Helsingfors eftersom bussen till flygplatsen åkte klockan 5. Flyget for klockan 8 så vi hade gott om tid att checka in och föra väskorna till drop in. Flyget tog två och en halv timme och när vi kom till Holland gick allting riktigt enkelt.

Vi visste redan på förhand att det fanns en tågstation vid flygplatsen, så vi frågade bara hur man skulle få biljetter och sen fixade allt sig. Vi hittade till hotellet, skaffade ett 3 dagars metro kort, åkte med metron till centrum och åkte även spårvagn inne i centrum med samma kort. Mycket enkelt. Kortet kostade endast 16€.

Under vår tid i Amsterdam hann vi med ganska mycket. Vi besökte Madame Tussauds, gick på Red Light District, shoppade, chillade vid Starbucks, åkte med båt på kanalerna och åt god mat. På lördagen var det även Pride festival och staden var fullproppad med folk som var på gott humör. Verkligen perfect timing! Jag fick även träffa min vän  Wouter som bor i Holland som jag lärt känna via nätet. Jätte kul var det! :D

De flesta bilder är tagna med min mobiltelefon så kvalitén är inte den bästa, men vissa bilder är tagna med Emilias kamera.


                                 





MER BILDER KOMMER SENARE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)