14 maj 2014

Dags att repetera!

Det börjar närma sig... På måndag ska jag på inträdesprov till Vasa. Jag har sökt in till Engelska i Åbo Akademi och det är mitt första val. Lite nervös är man ju. Jag har dock läst alla böcker som man behövt läsa och idag fick jag hämta boken "Invitation to Linguistics" från biblioteket. Jag har läst den ett varv redan men tänkte att jag kan ju försöka läsa den lite nogrannare andra gången, just in case liksom. :)

Jag läste färdigt Wuthering Heights (405 sidor) idag. Jag säger bara: ÄNTLIGEN! Boken är skriven på lite gamlare engelska och det fanns massor med ord jag aldrig änns hört förr, vilket gjorde det lite krångligt att läsa boken snabbt. Men, jag hade självdiciplinen och klarade av att läsa hela. *pat pat on the head*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)