26 mars 2014

She doesn't love you - like I do. She doesn't have my name.

Igår hade jag fullt upp hela dagen. Steg up, hjälpte pappa med bilen (har ingen aning om vad jag gjorde men det tycktes fungera) och sen åkte jag till skolan och sökte till universitet och en yrkeshögskola. Efter det åkte jag och Emilia till Saras och sen for vi till stan. I stan åt jag och Emilia vid McDonalds och pratade en stund, det var riktigt trevligt och det var längesen sist jag åt en Big Mac. Jag körde hem efter det och hann vara hemma i 45 minuter för att sen åka till skolan på nytt. Denna gång skulle jag dock skriva hygienpass tenten. Min syster skrev också och vi båda klarade provet! Det var faktiskt riktigt enkelt, no big deal.

När jag gick omkring i stan for jag även till biblioteket och lånade böcker som jag måste läsa inför inträdes provet till Engelskan i Åbo Akademi. Idag har jag läst ca. 50 sidor i boken "Invitation to linguistics". Jo jag har börjat läsa tidigt, men det är bara eftersom jag inte har mycket att göra på dagarna. Har inte fått jobb någonstans än så jag är tvungen att vara hemma på dagarna tillsvidare. ;)



Jag har lyssnat non-stop på en låt nu i två dagar, nämligen låten "She's not me" med Zara Larsson. Lyssna här. Absolut min nya favorit låt! Kanske jag äntligen kan sluta sjunga "Let it go" från filmen Frozen som jag sjungit nu i nån månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)