13 juli 2013

I can't believe I'm in Japan!

Hejsan allihopa, just nu är jag i Japan! Jag har varit här i 4 dagar nu och klockan är nu 23:30, så det är snart sovdags. Om jag ska beskriva Japan med ett ord så kommer det ordet vara: UNDERBART. Seriöst alltså, bergen, träden, husen, människorna, språket, butikerna, I'm in heaven! Jag har haft otroligt kul varje dag och fått se många saker, träffat nya människor, fått en egen yukata, ätit japansk mat och tagit purikura bilder. Min värdfamilj är också underbar. De är tre stycken i familjen och dottern heter Yuko som jag blivit väldigt god vän med. :) Vädret har varit bra men det har varit mycket varmt, för varmt (+35-36 C). Japanerna säger "atsui!" (=varmt!) hela tiden, haha. Idag var det dock svalare så det var skönt. 


Jag ska försöka skriva mer inlägg här på bloggen när jag har tid. 






4 kommentarer:

Kommentera gärna! :)