26 maj 2013

Stafettkarnevalen 2013

I fredas åkte vi iväg från skolan, strax efter maten, till Stafettkarnevalen i Helsingfors med buss. Vi kom till Helsingfors lite kanske 20 minuter före 6 på kvällen och for till Borgbacken (nöjesfält). Där var vi i 3 timmar tills de stängde klockan 21:00. Det var jätte roligt och jag såg fram emot det riktigt mycket. Jag åkte på allt möjligt eftersom jag älskar det. Det som kändes mest i magen var absolut fritt fall, speciellt när man åkte ner.

På kvällen åkte vi till Arcada där vi skulle sova. Vi fick sova i ett klassrum och det var kallt på morgonen. :s


På lördag åkte vi iväg 10:00 till Olympia stadion och det blåste ganska mycket och det var inte speciellt varmt. Där satt man då i några timmar ända tills man skulle springa klockan 15:20. Jag var med i PG's första lag i masstafetten och vi fick en ganska bra placering, 9onde av 20. Jag är i alla fall jätte nöjd! Förra året blev vi typ sist, haha.

Under dagens lopp uppträdde bl.a. Satin Circus och Isac Elliot. A.W.E.S.O.M.E!

Sofie var med i Sursiks hejarklack. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)