20 maj 2013

Skolmusik 2013


Vissa bilder i detta inlägg är fotade av Hanna Krokfors och Anna Blomqvist (och några av mig med min telefon, haha). Länk till Hannas blogg finns HÄR. Tack för bilderna!


Hejsan! Nu tänker jag berätta lite om Skolmusik resan till Esbo torsdag-lördag. Först och främst vill jag säga att jag hade SUPER KUL! En till fin upplevelse som jag kan berätta om åt mina barnbarn när jag blir gammal. Anyways, vi åkte på torsdag morgon klockan 8 från skolan och vi kom fram till Mattlidens skola halv 4 kanske? På eftermiddagen i alla fall. Klockan 7 for vi och kollade på en kör i Esbo Kulturcentrum (vilket föresten var ett jätte fint ställe) och där sjöng kören otroligt vackert. Prefekt timing och prefekta stämmor. Underbart.


Det här är Kulturcentret i Esbo.
Tapiola kören.
  Gymnastik salen där vi sov två nätter.


På fredag skulle vi uppträda vid kulturcentret med låten Diggiloo Diggiley och det gick riktigt bra. Vi var också på en Workshop där vi fick dansa Israelisk dans. Det var ganska lika som zumba egentligen, men det var kul!  På kvällen var det Tusen och en natt konsert i Barona Arenan där olika skolor fick uppträda. Det var super kul det också och alla var riktigt duktiga. Arenan var otroligt stor!

Open stage med Nicki och Sebastian :)
 
 Jag och Anna påväg till Iso Omena köpcentret nära skolan klockan 9 på fredag morgon.

 
På lördag skulle vi iväg klockan 8 på morgonen till Baronan Arenan och öva inför festkonserten där alla skolor skulle sjunga klockan 14:00. Själva festkonserten visades LIVE på svenska.yle.fi och det var jätte kul att sjunga med c. 4000 elever. Sammanlagt var det lite över 7000 personer där. Vilken känsla! 15:30 (tror jag) startade vi hemåt och vi kom till skolan ca. 23:20.  


Fint väder hade vi varje dag och det var varmt. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)