05 maj 2013

Japan info i Helsingfors

Igår var jag, mamma och pappa till Helsingfors på Japan info mötet. Vi startade med bilen klockan 3 på natten/morgonen och körde i kanske 5-6 timmar med en paus. Såklart sov jag nästan hela dit resan, mamma och pappa turades om att köra. Mötet började klockan 10:00 och på mötet var vi 8 flickor (tror jag, tyckte nån sa att 1 person var borta) med föräldrar. På mötet kom 2 flickor och berättade om sin Japan resa som de var på förra året och vi fick se lite bilder och lite tips på vad man ska och inte ska göra. Sen fick vi lite allmän information om Lionsclub (som vi också fick på mötet i Kokkola för en månad sen) och resan.

Vi fick både morgonmål, lunch och efterrätt där. Till morgonmål fick vi bröd och till lunch sushi. Jag hade aldrig ätit sushi förr så det var spännande att få smaka på det. Nå, vad tyckte jag om det? Hmm, det smakade inte så mycket och det var mycket ris i allt. Kan inte påstå att det var otroligt gott men det gick väl. Jag trodde före att det skulle vara godare än det var så därför blev jag kanske lite chockad.

Jag fick träffa Anni som ska med mig på samma flyg till Japan och henne har jag också haft kontakt med på facebook i några veckor. Hon är jätte söt och trevlig och det ska bli kul att åka med henne på samma gång! :D

Mötet slutade klockan 1 och vi åkte efter det till flygplatsen för att kolla lite hur det ser ut. Jag har aldrig flygit förr. Wohoo! x)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)