09 mars 2013

Hemma!

Nu är jag tillbaka från en trevlig studieresa till Åbo. I Åbo fick vi information om Åbo Akademi och Novia och jag kan ju berätta lite om vad vi gjorde på torsdag och fredag. :)

På torsdag åkte vi iväg 11:10 med buss mot Åbo. Vi hade två pauser och vi kom till Åbo ca. 17:30. I bussen fanns det inte så mycket att göra men i skolan hade jag före resan skrivit massor med japanska ord på att A4 papper som jag sen pluggade på i bussen. Tänkte att jag kunde börja öva lite mer inför sommaren då jag ska till Japan, WOHOO!!

(Ja, jag vet att jag inte har världens bästa handstil, hahaha.. ( •_•) )


Vi sov vid Hotel Cumulus som var ett helt okej hotell, jag har inget att klaga på, och vi fick äta frukost där. Omnomnom, jätte gott! Man var inte hungrig resten av dagen i alla fall. Jag sov hela natten och vaknade inte en enda gång. Skönt. Här är några bilder av rummet och wc.


På fredag steg vi upp klockan 8 och jag började fixa mig lite och åt sen frukost. Halv 10 gick vi iväg mot Kåren, som stället kallades, och där vi fick höra på då de hade en kort presentation om Åbo Akademi och Novia. Det var många skolor där och vi var därför tvunga att delas upp i grupper och de som ville gå och lyssna på psykologi, logopedi, teologi, språk och sånt fick gå till Arken. Jag var i den grupper eftersom jag är intresserad av det. Där satt man då i auditoriet och lyssnade på då dom berättade i några timmar och jag blev faktiskt mer säker på att jag vill studera i Åbo Akademi. Nu finns det bara ett problem, att slippa in dit. Det är mycket svårt att slippa in på psykologin men som tur har vi ett år kvar före vi behöver välja.

Vi startade 15:00 från Åbo domkyrka och åkte hem. Vädret var inte det bästa och det snöade mycket och var kallt. På vägen hem stannade vi också två gånger och mamma kom och hämtade mig från skolan lite över 9 på kvällen. 
De flesta bilder i detta inlägg är tagna av Emilia Nyqvist. Tack för bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)