10 mars 2013

Hajime mashite!

Som betyder: Trevligt att träffas!

Idag sökte jag på YouTube efter videor där man kan lära sig japanska. Jag hittade då en "youtuber" som heter JapanSocietyNYC och de har lagt massor med korta videor, med avsnitt som är ungefär 1-2 minuter långa, där man lär sig japanska ord och meningar. När jag kollade på de 25 första klippen kände jag igen nästan alla ord och meningar. Jag kunde till och med säga de flesta ord innan hon på videon sa dom. Ja, man lär sig massor genom att kolla anime i 4 år! 

Så om du vill lära dig japanska och är nybörjare så är de här videorna ett bra sätt för dig att lära dig. Hon upprepade orden några gånger och gav bra expempel på när man kan använda orden och meningarna. Sök på Waku Waku Japanese - Language lesson 1 på YouTube och då kommer du hitta de andra avsnitten också. Eller så klickar du på videon jag lägger hit på bloggen. :)

Ganbatte!

 Här är första avsnittet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna! :)