22 februari 2013

Never Give Up On Your Dreams.

Hej! :) I det här inlägget tänkte jag fortsätta skriva om en sak jag nämnde i min gamla blogg. Jag skrev så här:

"PS. Min dröm kommer snart uppfyllas. Är inte 100% säker ännu men åtminstone 90%. Kommer inte berätta något än men kanske snart, så håll ögonen öppna för fler inlägg här på bloggen. ;)"

                                            sabinaa-a.soclog.se


Nu ska jag avslöja min hemlighet. Eller jaa, hemlighet är det väl inte för de flesta mera, men för er som inte är vänner med mig på facebook. ;) Jag ska till Japan i sommar!!! There you have it! Om ni läste genom hela min profil här till höger på bloggen så visste ni troligtvist redan. Jag ska hur som helst förklara lite mer varför jag ska åka.

Hur allting började...


Det var så att jag fick höra i skolan om något som kallas för Lionsförbundet/Lionsclub dit man kunde söka om ett stipendium. Inte vilket stipendium som helst, utan ett utbytesstipendium. Stipendiet går ut på att man får välja ett land man vill åka till (vilket land som helst) och de kommer betala en viss summa pengar åt stipendiaten + eventuell reseförsäkring. Stipendiaten kommer får åka till valfritt land och bo hos en värdfamilj i x-antal veckor. Det brukar finnas en kvot i vår distrikt för hur många som slipper på en utlandsresa, men i vår skola var det bara 2 stycken som sökte.

Idag...

Ungefär 4 veckor sen fick jag veta att jag slipper till Japan, mitt drömland. Jag har nu i flera år viljat åka dit och jag är så otroligt glad att jag anmälde mig som intresserad. Jag var först lite tveksam om det verkligen var nån vits, om jag hade nån chans, men jag sökte ändå. Bra att jag gjorde det för nu kommer jag, sommaren 2013, få åka till Japan och uppleva nya fantastiska saker!

Jag har ingen aning om var i Japan jag kommer få bo, vilket datum jag åker eller om hur länge jag får vara där. Väntar med spänning att få ett mejl. ^__^


2 kommentarer:

Kommentera gärna! :)